Legyen Szegeden is Pride!

Legyen Szegeden is Pride!
Felkiáltójel a kérdőjel helyett, mert megtanultuk, hogy ha egy cím kérdésként van megfogalmazva, arra a válasz a cikkben mindig nemleges lesz. (Ez eléggé felgyorsítja a napi hírolvasás folyamatát.)Pécsen már komolyan fontolgatják a kérdést, Szegeden egyelőre csak egy Google-kérdőív formájában létezik, igen előrelátó módon 2021 nyaráról érdeklődve. ...
Tovább a teljes bejegyzéshez
  0 hozzászólás

Hogyan legyünk lázadó lányok? Vélemény egy Unicef-kezdeményezésről

Hogyan legyünk lázadó lányok? Vélemény egy Unicef-kezdeményezésről
Ezekben az években egyre többen szeretnék elmondani a jövő generáció lányainak, mire képesek. Ezek a kezdeményezések változó motivációkból születnek és változó sikerrel járnak. Néha nehéz megítélni, hol a határ őszintén bátorító üzenet és egy reklámkampány performatív feminizmusa közt – vagy hogy ez utóbbinak is lehet-e pozitív hatása. Természetese...
Tovább a teljes bejegyzéshez
  0 hozzászólás

Mi kell egy jó szlogenhez?

Mi kell egy jó szlogenhez?
Egy társadalmi mozgalom megszervezése meglepően hasonló képességeket igényel, mint egy termékeladás. Létfontosságú rész a figyelemfelhívás, az információáradatból kitűnés, és ehhez a reklámok módszereit kell követni Semmi nem mutatja ezt egyértelműbben, mint a szlogen kiválasztása.  Ezek a rövid, ütős mondatok elsődlegesek az ügyünk kijelölésé...
Tovább a teljes bejegyzéshez
  0 hozzászólás

A nemzet, ami a legjobban szereti magát – az amerikai patriotizmusról

A nemzet, ami a legjobban szereti magát – az amerikai patriotizmusról
Mivel fognál össze milliónyi embert, akik jobb élet reményében költöztek egy új, még most formálódó országba, de a köztük lévő hasonlóság ezzel ki is merült? A legkülönbözőbb származású, hitű és vagyoni helyzetű népekről van szó. Az viszont biztos, hogy mind nagy lépést tettek meg, amitől bátrabbnak és kivételesebbnek érzik magukat az otthon marado...
Tovább a teljes bejegyzéshez
  0 hozzászólás

Napi ötezer - kerülni szoktuk a reklámokat, és ha igen, miért nem?

Napi ötezer - kerülni szoktuk a reklámokat, és ha igen, miért nem?
5000 reklámmal találkozunk naponta. Ez a szám tíz éve még túlzásnak tűnt volna, az állandó internetes jelenlét korában azonban reálisnak tűnik. És jobban belegondolva ijesztőnek is. Honnan gyűlik össze ez a szám, ha a nap végén szinte egyet se tudnánk felidézni? Észrevétlen, folytonos díszletként vannak jelen, elfoglalva minden szabad felületet, le...
Tovább a teljes bejegyzéshez
  0 hozzászólás

Hernyók, káromkodások, Lara-módszer - Hogyan kommunikál egy aktivista?

Hernyók, káromkodások, Lara-módszer - Hogyan kommunikál egy aktivista?
A Tőled Hallottam szerkesztőségébe egy halálunk után játszódó vígjátéksorozatról, a The Good Placeről szóló ajánlómmal pályáztam. Ebben szerepel egy túlvilági bíró, aki tárgyalásai során csakis objektív, érzelemmentes tényekre kíváncsi, ha bárki felemeli a hangját, ő megsértődve hernyóvá változik. Mivel élet-halál kérdéseket bíznak rá, ez elég lehe...
Tovább a teljes bejegyzéshez
  0 hozzászólás

Hogy mondj többet ezer szónál?

Hogy mondj többet ezer szónál?
Képzeld magad elé a képet: egy minimalista stílusú, modern belvárosi lakás, fehér falak, nagy belmagasság, hatalmas ablakából rálátni a városra. Középen bolyhos szőnyeg, fekete dohányzóasztal rajta kávésbögrékkel, egy fehér kanapé és egy sötét fotel. Négy fiatal beszélget a szobában: egy szőke lány a párkányon ül, egy barna hajú a szőnyegen, a tele...
Tovább a teljes bejegyzéshez
  0 hozzászólás

Igaza volt Ben Franklinnek? Pro-kontra lista a pro-kontra listákról

Igaza volt Ben Franklinnek? Pro-kontra lista a pro-kontra listákról
Írj egy listát az érveidről és ellenérveidről! Hányszor tanácsoltuk már ezt döntéshelyzettől szenvedő ismerősünknek –és mi is biztos gyártottunk már T-táblázatokat, amibe dilemmánk pro és kontra szempontjait írtuk. Valóban ez lenne a kulcs minden döntéshelyzethez?Felnőttként körülbelül 35 000 döntést hozunk meg naponta. A legtöbbet persze nem tudat...
Tovább a teljes bejegyzéshez
  0 hozzászólás

"Célunk volt, hogy ne csak kávézó legyen, hanem modern közösségi tér is" - interjú Nagy Gáborral

"Célunk volt, hogy ne csak kávézó legyen, hanem modern közösségi tér is" - interjú Nagy Gáborral
Tavaly nyáron újhullámos kávézó nyitott az Arany János utcában, ahol a kávé különleges, az ételek finomak, a programok sokszínűek. Elsőre meg se mondanánk, hogy a Vöröskereszt székháza mellett járunk, fogyasztásunkkal pedig a szervezet karikatív tevékenységeit támogatjuk. Jobban megfigyelve azonban feltűnik, milyen példamutatóan törekszik az Empath...
Tovább a teljes bejegyzéshez
  0 hozzászólás

Így tüntetünk mi! - A demonstrációk pszichológiai vizsgálata

Így tüntetünk mi! - A demonstrációk pszichológiai vizsgálata
Tüntetéseken részt venni felemelő érzés, igazi adrenalinlöket, semmihez se hasonlítható közösségi élmény. Tüntetéseken részt venni fárasztó, elkeserítően értelmetlen, és sokszor veszélyes is. Mindkét állítással sokan egyetértenének – de akkor mitől függ, hogy az érme melyik oldalát látjuk meg? Mitől lesz egy demonstráció sikeres, mikor veszünk rész...
Tovább a teljes bejegyzéshez
  0 hozzászólás

Meddig mennél el, ha fizetnek érte?

Meddig mennél el, ha fizetnek érte?
Egy végtelenített vakációban körbeutazni a világot, és pénzt keresni – legtöbben így jellemeznénk a tökéletes állást. Ehhez az álomhoz az utazóbloggerek élete áll legközelebb. Nem csoda, hogy egyre többen kezdenek bele ebbe a hobbiba, abban a reményben, hogy egy nap életvitelszerűen írhatnak utazásaikról. A Google 1,2 millió találatot dob ki a...
Tovább a teljes bejegyzéshez
  0 hozzászólás

Kultúrák találkozása, hely kultúrák tisztelete

Kultúrák találkozása, hely kultúrák tisztelete
2018-ban 1326 millió személy utazott külföldre a Turisztikai Világszervezet szerint. Az utazás az egyik legdinamikusabban fejlődő szektor, így hatalmas felelőssége van abban, hogy fenntarthatóan működjön. Ez egyrészt környezetvédelmi szempontokat jelent, de ugyanilyen fontos, hogy felelősséget vállaljon a legnépszerűbb célpontok helyi közösségei ir...
Tovább a teljes bejegyzéshez
  0 hozzászólás