2 perc olvasási idő (436 szó)

A virtuális tér és a Z generáció találkozása 4. rész - Vélemény befolyásolás

​Az influenszer mint fogalom, mára már világszerte ismert fogalommá vált. Influenszernek számítanak azok, akik különböző oldalakon sok száz akár ezer fős követő táborral rendelkeznek ezáltal emberek és fiatalok sokaságára vannak hatással. Felmerülhet mindenkiben a kérdés, hogy mi is ez a hatás pontosan. Nos, ezek különbözőek lehetnek, vannak cégek akik ruhákat, smink termékeket vagy egyéb termékeket küldenek a nagy követő táborral rendelkező influenszereknek, annak érdekében, hogy a nézőik ezeket megvegyék. Azonban a youtube előtérbe kerülésével, nagyobb hangsúlyt kaptak azok a youtuberek, akiket fiatalok tömege néz napi szinten. A rajtuk lévő felelősség hatalmas, ugyanis cselekedeteiket, mindennapjaikat napi rendszerességgel követik nyomon az egész világ. Mostanság egyre több Insta balhét tapasztalhatunk, és ezek láttán mindig elgondolkodik az ember, hogy tényleg ilyen fiatalok szeretnének példát mutatni a feltörekvő generációnak. Sajnos sokszor tapasztalom, hogy a 7-13 éves gyerekek nem tudják elkülöníteni a minőségi illetve ártalmas tartalmakat számukra. Egy- egy videó sok esetben egy adott termék bemutatásáról vagy olyan témákról szól, amely nem segíti elő ezen korosztály fejlődését. Ezáltal megállapítható, hogy a fiataloknak az internet már nem egy eszköz, hanem az élet terükké vált.

De hol van a szülők felelőssége ebben a kérdésben?

Nagyon sok fiatal az offline szabadidős tevékenység helyett az online játékot választja, ugyanis, nagyon sok szülő munkájából adódóan nem tud elég időt fordítani a mindennapi mókára gyerekeivel. Ezért kénytelenek az internet rejtelmeit felfedezni annak minden pozitív és negatív hatásával együtt. A szülőknek több figyelmet kellene fordítania arra, hogy ha már a napi játék elmarad, de nyomon követhetik, hogy milyen platformokat látogat gyermekük.

Milyen negatív hatásai lehetnek a nem minőségi tartalmak napi szintű nézésével?

Egy fiatal személyiségének kifejlődéshez legfőképp a családja, illetve környezete járul hozzá aktívan. Szokták mondani, hogy mindenki annak az öt embernek az átlaga, aki hozzá a legközelebb áll. Nos, ha egy gyerek nagyon sokat néz egy-egy adott embert a youtubeon, akkor könnyen előfordulhat, hogy azokat az értékeket, amelyeket az 'előadó' képvisel fogja közvetíteni a mindennapok során. Ezért nem kell csodálkozni, hogy ha a gyerek betegesen rajong valakiért vagy egy adott termékért, és annak érdekében hogy ezt megkapja mindent megtesz, néha napján egy hiszti is belefér a helyi supermarket közepén.

Mi az iskolának a szerepe ebben?

Az iskola illetve az oktatási rendszer is nagy szerepet játszik e folyamatban, ugyanis a mindennapi tanulás illetve tanítás során a 21.században segédeszközzé vált az internet. A tanórák keretében, tanítók beszélhetnének a fiataloknak a felelős internethasználatról és mutathatnának nekik olyan oldalakat amelyek otthoni megtekintésével épülésüket szolgálná.

Összességében úgy gondolom, hogy a vélemény befolyásolás kérdése pont ugyanannyira komplex mint maga az online tér kérdése, de mindent meg tudunk tenni annak érdekében, hogy ezeken a problémákon a jövőben segíteni tudjunk.


Művelődni a virtualitásban? Lehetséges! - az Iroda...
Külön is Együtt II. rész - Chabibeh Sporting Club

Kapcsolódó hozzászólások

 

Hozzászólások

Még nincs ilyen. Legyél te az első hozzászóló.
Already Registered? Login Here
Vendég
2021. június 24. csütörtök