5 perc olvasási idő (920 szó)

"Egyre több olyan cég is van, aki felfigyel a tevékenységünkre..." - interjú a Jövőt Építők Generációjával

Egy társadalom sikerének kulcsa a jövő generációjában rejlik. Ezt építik lépésről-lépésre a JÉG, vagyis a Jövőt Építők Generációjának tagjai. A szervezet céljáról, a tevékenységeikről, valamint a mai fiatalok kihívásairól beszélgettünk Farkas Dezsővel a JÉG Egyesület elnökével. 

Mikor és milyen céllal jött létre a JÉG?

Az egyetem elvégeztével, amikor a vállalkozást építettem, körbevettek hasonló korú fiatalok, és bármilyen ötletem volt, rendre elmondták, hogy miért nem valósítható meg. Miért kéne abbahagynom, mert úgysem fog sikerülni. Ekkor megfogadtam, hogy létrehozok egy olyan szervezetet, amelynek a tagjai fejlődni akarnak, akik többek szeretnének lenni az átlagosnál. Olyan fiatalok, akik tettre készek és nem szégyen elmesélni, hogy hetente kiolvasnak egy könyvet.

Így jött lére a JÉG, és született meg a missziónk is:

A Jövőt Építők Generációja, azaz a JÉG missziója, hogy a tehetséges és fejlődni vágyó fiatalokat felkutassa, és olyan környezetet biztosítson nekik, amelyben a legjobbat tudják kihozni magukból.

Az Egyesületünket 2016-ban jegyezték be. Azóta nagyon sok fejlődésen és átalakuláson mentünk át. Jelenleg 128 tagunk van. Három hónapos a felvételi rendszerünk, amelyet félévente februárban és szeptemberben indítunk 18-30 éves fiatalok számára.

Milyen programokat kínáltok a fiatalok számára?

Egy JÉG tag célja a JÉG Diploma megszerzése, amely egy legalább 3 éves folyamatot ölel át. Az eléréséhez 3 pillért kell teljesíteni:

  • Inner Talent Program, amely 10 gyakorlati kihívást jelent. Például: önéletrajz megírása, az interjú készítés egy sikeres emberrel, jótékonysági projekt szervezése, vagy a saját választott szakmai területeden való kiteljesedés.
  • Kurzusrendszer: 35 kreditet kell teljesíteni a félévente választható 5-6 kurzusaink közül.
  • 36 látáskörbővítő eseményen részt venni. Ezek elsősorban zártkörű események a tagság számára, mint például a Google Est, ahol a Google, a Facebook, a Microsoft vagy az Amazon állásinterjú kérdéseit szedtük össze. Megnézzük, hogy a tagjaink elég okosak-e ahhoz, hogy ilyen cégeknél dolgozzanak. Vagy a Cooling Night, ahol havonta egyszer egy híres embert hívunk el, hogy meséljen az életéről. Volt már előadónk többek között Lantos Csaba befektető, Mécs Mónika, az Oscar-díj jelölt Testről és Lélekről producere, Szabó Balázs, a CIB vezérigazgató-helyettese vagy Almási Kitti, író és pszichológus.

De vannak nyitott eseményeink is. A legutóbbi rendezvény a MagNet Bankban lett volna, ahol egy Vitaestet szerveztünk volna március 17-én az alábbi témában: Milyen célt adjunk a jövő szuperintelligenciájának?

Az egyik leghíresebb eseményünk a JÉG Mentorest, amit évente egyszer, novemberben szervezünk meg. A célja, hogy 10 fiatalnak lehetőséget adjunk, hogy 10 neves emberrel 1-1 párosításban együtt vacsorázzanak, és akár egy életre szóló mentor-mentorált kapcsolatot hozzanak létre. A tavalyi eseményünk leírása itt érhető el.

Mit gondoltok milyen kihívásokkal néznek szembe a mai magyar fiatalok itthon?

A mai fiataloknak az egyik legnagyobb problémája az ún. AVF-szindróma, vagyis az Azonnali Visszajelzés Függőség. A mai világunk annyira felgyorsult, hogy szükségünk van azonnali visszajelzésre a családtól, a barátoktól, de a munkahelyen is. Ez sajnos sok – sokszor tudattalan – konfliktust okoz az X generáció tagjaival. Gondoljunk csak arra, hogy ha kirakunk egy facebook vagy instagram posztot, akkor folyamatosan nézzünk a telefonunkat, hogy hány visszajelzés, hozzászólás érkezett. És függően a számától és minőségétől, a hangulatunk teljesen befolyásolt. Ha nem érkezik visszajelzés a munkahelyen, már rosszul érezzük magunkat. Nem értjük, hogy mi a probléma a munkahellyel, csak egy megmagyarázhatatlan frusztrációt érzünk.

Farkas Dezső, a Jövőt Építők Generációja Egyesület elnöke

Az egyetemisták körében egyre ismertebb a JÉG. Hogyan éritek el a fiatalokat?

Elsősorban Facebookon és Instagramon vagyunk aktívak. Van egy nagyon profi marketing csapatunk, aki kezeli a közösségi médiát.

Ha belépsz a JÉG-be, akkor amellett, hogy a JÉG Diplomát megszerzed, lehetőséged van 6 különböző területre belépni: oktatás, vállalati kapcsolatok, marketing, HR, Future Lab és nemzetközi kapcsolatok.

A területek a JÉG tagjainak a jótékonysági hozzájárulásai. Nincsen tagdíj a szervezetünkben az aktív tagok számára, mindenki önkéntesen, fizetés nélkül járul hozzá a szervezet épüléséhez. A területek felelnek a JÉG működéséért, itt tanulhatja meg egy fiatal, milyen egy projekten dolgozni, milyen csapatban együttműködni. Megismerheti az adott tevékenységet mélyebben.

Például a marketing csapatunk most a TikTokkal ismerkedik. De minden marketing tag számára kötelező a HubSpot marketingképzésének az elvégzése is.

A civil szektorban egyre gyakoribbak a különböző hálózatok létrehozása. Ti tagjai vagytok valamilyen fórumnak?

Hiszünk a hálózatok erejében. Tagjai vagyunk a European Talent Support Network-nek, azaz hivatalosan is Európai Tehetségpontnak vagyunk nyilvánítva. Ezen keresztül tagjainknak lehetősége van kimenni külföldi konferenciákra és a kutatásaikat bemutatni.

Ezenfelül szerveztünk több nemzetközi konferenciát. A legutóbbit Budapesten, ahol 14 ország 45 küldöttje vett részt, amelynek célja a helyi „best practise" megosztása nemzetközi szinten a tehetségneveléssel kapcsolatban.

A múlt hónapban a European Youth Mobility, svéd szervezettel együttműködve kezdtünk el egy 17 hónapos projektet, a Youth Power in Entrepreneurship témában.

Ezenfelül Magyarországon elsőként lettünk hivatalosan is Ténytudatos szervezet, amely címet a Hans Rosling öröksége alapján vezetett Gapminder Alapítvány adott nekünk.

Milyen a kapcsolatotok az üzleti szféra szereplőivel?

Egyre több cég figyel fel a tevékenységünkre. Felkapják a fejüket a JÉG Diploma programra, és sok pozitív visszajelzést kapunk a tehetséges JÉG tagok miatt is. Sok cég támogat minket, a működésünket.

Kidolgoztunk vállalatok számára egy programot. Erre szeretnék egy konkrét példát mondani: megkeresett minket a tavalyi évben a Metlife azzal a problémával, hogy a biztosítási szakma elöregedőben van, és nehezen tudják megszólítani a fiatalokat. Szeretnének velünk együtt dolgozni, hogy erre a problémára megoldás találjunk. Ennek keretében született meg a ZYP Akadémia programötlete, amely a tavalyi évben olyan nagyon sikeres lett, hogy 30 új fiatal jelentkezett a céghez.

De egyre több olyan cég is van, aki felfigyel a tevékenységünkre, és szeretné támogatni a jövő generációját, és mellénk áll. 


Ha szeretnétek még több információt megtudni a Jövőt Építők Generációjáról, akkor látogassatok el a weboldalukra vagy a facebook oldalukra és kövessétek őket instagramon!


Érvelj, vitázz, mond el a véleményedet!
Mi jön még?

Kapcsolódó hozzászólások

 

Hozzászólások

Még nincs ilyen. Legyél te az első hozzászóló.
Already Registered? Login Here
Vendég
2020. szeptember 23. szerda