Tanárok attitűdjét vizsgálja az EgyüttHató Egyesület
Az EgyüttHató Egyesület egy Erasmus+ program keretében felmérést végez a tanárok attitűdjéről és összes diák tanításához fűződő viszonyukról. Ennek a felmérésnek az a célja, hogy pontos és érvényes adatot mutasson az összes diák tanításával kapcsolatos percepcióról, beleértve az enyhe vagy közepes fogyatékossággal azonosított diákokat is. A kérdőívet a Southern Connecticut Állami Egyetem munkatársai bocsátották az Egyesület rendelkezésére, engedélyükkel került lefordításra. Az eredményeket az EgyütthHató Egyesület Moonwalk projektjében használják fel célcsoportjuk kompetenciáinak fejlesztéséhez. A Moonwalk projektről bővebben itt lehet olvasni.
A kitöltés mindössze 10 percet vesz igénybe! Az Egyesület azt írja, hogy nem csak tanárok, hanem tanárnak tanulók, pedagógiai asszisztensek, tanítással bármilyen szinten foglalkozó személyek is kitölthetik. A kérdőív ide kattintva érhető el. A projekt munkatársai továbbá azt kérik, hogy mivel ezekre a kérdésekre nincsenek „helyes" vagy „rossz" válaszok, ezért a kitöltők őszintén válaszoljanak.
"A teljes befogadás, inklúzió meghatározása: E felmérés szempontjából a teljes inklúzió az enyhe vagy közepes fogyatékossággal élő tanulók integrációja a rendes tantermekbe, tanmenetbe az iskolai nap legalább 80%-ában. Az USA szövetségi gyógypedagógiai törvény értelmében az enyhe vagy közepesen súlyos fogyatékosságok a következők: tanulási zavarok; hallássérülések; látássérülések; fizikai fogyatékosság; figyelemhiányos zavar; beszéd / nyelvi zavarok; és enyhe / mérsékelt érzelmi zavar, mentális retardáció, autizmus vagy traumás agysérülés. Ez megfelel a magyar SNI státuszra és fogyatékosságra vonatkozó jogszabályoknak is." - írják a kérdőív leírásában.