2 perc olvasási idő (382 szó)

Irány a playinclusive.com!

Akik követik a TIA tevékenységeit bizonyára gyakran találkoztak az elmúlt években a PlayIN'clusive projektünkkel. A PlayIN'clusive projekt egy 25 hónapon át tartó hosszú távú stratégiai partnerség volt, amelynek célja a nem-formális nevelés eszközének minőségi javítására irányuló innovatív játékok fejlesztése révén ösztönözni az európai ifjúsági munka területén a gamifikáció és játékfejlesztés fontosságát és szerepét. A projektben részt vett a TIA mellett a spanyol AC Amics de la Biblioteca de la Fonteta (velük készült interjú itt érhető el) és a török Yaygın Eğitim Merkezi Derneği (a velük készült interjú itt érhető el).

A PlayIN'clusive projekt ötlete olyan fiatalok körében született meg, akik megfogalmazták azt az igényüket, hogy az európai ifjúsági munka alakításában nagyobb részt szeretnének vállalni. Új oktatási eszközöket akartak létrehozni saját kreativitásuk és innovációjuk felhasználásával, valamint egy olyan izgalmas, befogadó és aktív projektet akartak megvalósítani, ahol véleményük meghallgatásra talál, és ahol hasznos dolgot hozhatnak létre.

A projekt eredményeképpen összesen 10 játékot fejlesztettek fiatalok közösen, melyek a társadalmi befogadás témakörére építkeznek, vagy annak előmozdítását támogatják társadalmunkban. A 10 játék közül közösen kiválasztottuk a 3 legjobb játékot, melyek sokszorosításra és terjesztésre kerültek, mint a PlayIN'clusive projekt szellemi termékei. A három nyertes játék a Shine the World (fejlesztette: Taha Yasin Mimarlar, Aziz Türkmen, Aslı Aksakal), az Equirarchy (fejlesztette: Bui Ádám), valamint az UNO-KÉT-ÜC (fejlesztette: Alejandro Sanchis Merino, Enrique Monrabal Ruiz). 

Elkészült a projekthez tartozó honlap is, amelyen amellett, hogy elérjük mind a 10 játékot és annak rövid ismertetőjét, hozzáférhetünk a játékok mellett létrehozott kézikönyvhöz is. A "Handbook for young game developers" kifejezetten olyan fiataloknak lett tervezve, akik magukban, vagy segítőjükkel szeretnének végig haladni a játékfejlesztés fázisain. A Handbook tervezése a projekt részeként azért is volt különleges, mert annak létrehozásában nemcsak a szakemberek, hanem maguk a fiatalok is részt vettek, így az olyan formát öltött, mely teljesen a fiatalok igényein alapszik.

​ Bízunk benne, hogy minél többen ki tudják majd próbálni ezeket a játékokat mind Magyarországon, mind Európában. Hamarosan már újra elkezdődnek a programok és a rendezvények, érdemes lesz követni a Tudatos Ifjúságért Alapítvány facebook oldalát és elcsípni azokat az alkalmakat, ahol ki lehet próbálni a játékokat.


Rendszerelméletek és modellek a civil szektorban
A rendszerváltás árnya a jelenben?- Vajon miért ne...

Kapcsolódó hozzászólások

 

Hozzászólások

Még nincs ilyen. Legyél te az első hozzászóló.
Already Registered? Login Here
Vendég
2020. október 21. szerda